Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
1. Kontaktní údaje prodávajícího |
|||
|
|
||
Název: REKO PRINT,
s.r.o.
2. Informace Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné
s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány bez daně z přidané
hodnoty a bez nákladů na doručení zboží. v hotovosti – na kontaktní adrese bankovním převodem – na bankovní účet společnosti uvedeném na daňovém dokladu dobírkou – dopravní společnosti Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
|
3. Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 pracovních dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání.
Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty,
odešle prodávající kupujícímu ihned se zbožím nebo po převzetí
zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě,
v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a
jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení:
Pro běžné balíky do 50kg využíváme společnost PPL, cena za dopravu dle hmotnosti zásilky 60–500,–Kč/bez DPH.
Zboží na paletě – cena podle aktuálního ceníku smluvené dopravní společnosti
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,– Kč, maximálně však 300,– Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
4. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo
poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či
provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující
v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností
zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve
14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy
odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum
nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený
způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající
ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího
přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží
několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich.
Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat
nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu
(ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky
opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je
prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu
snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání
digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv
o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění
došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím
lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo
zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku
zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv
na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo
nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a
z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či
obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li kupující
jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik.
5. Práva a povinností z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo
oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému
účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo
jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním
parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do 14 dní od
převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné
odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny;
není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci
bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se
vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení
od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné
výši.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že
kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady
odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí
prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou
byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující
v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží
v 12 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené
v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby
požadovat u vady, která znamená podstatné porušení
smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či
neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana
porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět,
že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení
předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez
ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má
kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní
ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro
stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší
počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo
na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného
opotřebení nebo nedodržení návodu k použití nebo při nepoužití
předepsaných spotřebních materiálů či náhradních dílů.
6. Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby
určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku.
Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní
údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při
oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby
bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu
vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas,
má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi).
Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží
prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být
při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození,
mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné
odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu
v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající
vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího
uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po
uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo
o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat
přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího
vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost
prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho
požadavku e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně
vynaložených nákladů.
7. Ochrana osobních údajů
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly
prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně
osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy.
Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající
eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit
nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů
vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání
obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti
s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným
třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje
neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu
smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
8. Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
9. Zákon č. 447/2001 o obalech
Obaly nebo obalové prostředky odpovídají platné legislativě – splňují požadavky § 3 a 4 zákona číslo 477/2001 sbírky o obalech ve znění pozdějších předpisů.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2015. |